dijous, 1 de març de 2012

Uns sobres per invitacions molt DIY


Quan entro en un papereria em torno boja! Compraria papers de colors, bolígrafs i retoladors de tot tipus, sobres, papers adhesius... Mil i una coses que després deixaria en un calaix i només faria servir molt de tant en tant, però tot i això continuo entrant a les papereries encara que només sigui per mirar i morir-me de ganes de deixar sense blanca la targeta de crèdit.

Per tal d’evitar aquesta temptació, avui, com que és Dijous DIY, us porto un tutorial que he trobat i que em sembla fantàstic per passar una estona divertida fent manualitats, per obtenir de manera molt barata un tipus de sobres que m’encanten i, de pas, fer uns sobres molt originals per unes invitacions de boda (o per qualsevol tipus de festa).
  

Es tracta d’uns sobres que es tanquen amb un cordill (desconec si tenen un nom tècnic) i que darrerament s’han posat molt de moda. Doncs ara no cal que els compreu, sinó que els podeu "fabricar" vosaltres mateixos i és molt i molt senzill.

Només necessitareu paper (us recomano que sigui tipus cartolina), estisores, fil, cola de barra i passadors ben petitets (d’uns tres mil·límetres de diàmetre serien perfectes).

Primer pas. Imprimeix la plantilla a la cartolina i retallar per les línies. Per fer un sobre petit imprimeix aquesta plantilla en un DIN-A5. Per fer-ne un de més gran imprimeix aquesta plantilla en un DIN-A4. 

Segon pas. Retalla també els petits cercles de cartolina.


Tercer pas. Fent servir una agulla, perfora la cartolina del sobre (hi ha la marca feta a la plantilla) i també els dos cercles.

Quart pas. Col·loca els cercles fent-los coincidir amb els forats del sobre i enganxa’ls amb els passadors.


Cinquè pas. Plega els extrems del  sobre i enganxa’ls.

Sisè pas. Col·loca un tros de fil en el disc superior i ja pots començar a lligar els dos extrems.

Via: Mini eco
  
Fàcil, no? Sinó us agraden amb les cartolines de colors sempre podeu agafar cartolines de paper kraft tan de moda darrerament.

Jilly Beankids
  
Us agraden aquest tipus de sobre? Us atreviu a fer-los?


¡Cuando entro en una papelería me vuelvo loca! Compraría papeles de colores, bolígrafos y rotuladores de todo tipo, sobres, papeles adhesivos... Mil y una cosas que luego dejaría en un cajón y sólo usaría muy de vez en cuando, pero aún así sigo entrando en las papelerías aunque sólo sea para mirar y morirme de ganas de dejar sin blanca la tarjeta de crédito.

Para evitar esa tentación, hoy, Jueves DIY, os traigo un tutorial que he encontrado y que me parece fantástico para pasar un rato divertido haciendo manualidades, para obtener de forma muy barata un tipo de sobres que me encantan y, de paso, hacer unos sobres muy originales por unas invitaciones de boda (o por cualquier tipo de fiesta).

Se trata de unos sobres que se cierran con un cordel (desconozco si tienen un nombre técnico) y que últimamente se han puesto muy de moda. Pues ahora no es necesario que los compréis, sino que los podéis "fabricar" vosotros mismos y es muy muy sencillo.

Sólo necesitaréis papel (os recomiendo que sea tipo cartulina), tijeras, hilo, pegamento de barra y pasadores bien pequeñitos (de unos tres milímetros de diámetro serían perfectos). 

Primer paso. Imprimir la plantilla en la cartulina y recortar por las líneas. Para hacer un sobre pequeño imprime esta plantilla en un DIN-A5. Para hacer uno mayor imprime esta plantilla en un DIN-A4.

Segundo paso. Recorta también los pequeños círculos de cartulina. 

Tercer paso. Usando una aguja, perfora la cartulina del sobre (está la marca hecha en la plantilla) y también los dos círculos.

Cuarto paso. Coloca los círculos haciéndolos coincidir con los agujeros del sobre y pégalos con los pasadores. 

Quinto paso. Dobla los extremos del sobre y pégalos. 

Sexto paso. Coloca un trozo de hilo en el disco superior y ya puedes empezar a atar los dos extremos.

Fácil, ¿no? Sino os gustan con las cartulinas de colores siempre podéis coger cartulinas de papel kraft tan de moda últimamente.

¿Os gustan este tipo de sobres? ¿Os atrevéis a hacerlos?

2 comentaris:

  1. Me encantan los sobre de botón! Y suelen ser difíciles de conseguir, así que el tutorial es perfecto. :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias por el comentario Indara! Soy una auténtica fan de vuestras bodas y la tuya me pareció increible! Un besazo! :)

      Elimina