dimarts, 20 de març de 2012

Jessica Quadra. Fotoperiodisme amb un toc vintage


El post d’avui em fa especial il·lusió escriure’l. Fa uns dies va començar a seguir-me a Twitter una fotògrafa. Per curiositat, vaig entrar a la seva pàgina web i vaig enamorar-me dels seus treballs. No complia cap dels requisits que en un principi em vaig marcar pel blog (allò de parlar-vos de gent de la província de Tarragona), però no vaig poder evitar escriure-li i va ser llavors quan vaig descobrir que la JessicaQuadra és una fotògrafa encantadora i molt simpàtica, nascuda a Orange County, al sud de Califòrnia, que està afincada a Bacelona on viu amb els seu marit, Tyler.

Millor que em deixi de parrafades i la conegueu vosaltres mateixos a través de l’entrevista que li he fet i que vegeu algunes de les seves fotos.

- Com vas començar en el món de la fotografia?
­- Sempre m’ha encantat fer fotos. Vaig fer algunes classes quan era jove, però quan vaig fer 18 anys el meu pare em va comprar la meva primera Cànon. Va ser abans de les càmeres digitals i m’agradava molt experimentat amb els diferents tipus de pel·lícula, sobretot el blanc i negre. Vaig anar a classes per aprendre com revelar les meves pròpies fotografies i va ser llavors quan me’n vaig adonar que no era un simple hobby. Somiava en ser fotògrafa del National Geographic


- Com t’introdueixes en la fotografia de bodes?
- La meva primera boda va ser la d’una cosina del meu pare. Tenien el seu propi fotògraf, però em van donar l’oportunitat de fer també algunes fotos per anar practicant. Després es va casar la germana d’una amiga i em va contractar. Això va ser fa més de 10 anys! Llavors vaig anar fent bodes i més bodes. Col·laborava amb una wedding planner.

- Per què decideixes seguir en el sector?
- M’encanta treballar amb parelles alegres! Les bodes són una gran festa on els familiars i els amics celebren l’amor d’una parella i a qui no li agradaria forma part d’això? :) El que també m’agrada molt és que durant una boda has d’usar molts estils diferents (retrats, fotoperiodisme...) i també has de ser una mica tècnic, és a dir, saber quines òptiques necessites en cada moment per adaptar-te a tots les situacions.

- On treballes?
­- Ara estic a Barcelona de forma permanent, però quan vaig a visitar Califòrnia, aquest estiu m’hi passaré dos mesos, faré uns quants treballs allà.


- Quin és el teu estil fotogràfic?
­- Fotoperiodisme amb un toc vintage. Prefereixo capturar moments durant la boda que estar dirigint a la parella i als convidats, tot i que hi ha alguns moments que ho he de fer, però són molt pocs. Quan estic a soles amb la parella després de la cerimònia els hi dic que es sentin junts, que caminin agafats de la mà, que siguin ells mateixos, que parlin de la boda... L’objectiu és que les fotos siguin més naturals.

- D’on treus idees per fer les fotos de les bodes?
- De molts llocs! Sempre estic mirant blocs de bodes o blocs d’estil. M’agrada molt Style Me Pretty. Passo molt de temps (potser massa) recol·lectant idees a Pinterest, però també llegeixo revistes o miro anuncis de perfums!

- Algun consell per la parella de nuvis a l’hora d’escollir fotògraf?
- És molt important veure una boda “completa” i no només les imatges “preferides” que es poden trobar al teu web. També és important comunicar l’estil que vols i trobar a la persona que ho faci, no només trobar algú que et diu que ho pot fer o que pot canviar l’estil per complaure’t. És bàsic que et portis bé amb el fotògraf, així que és bona idea quedar abans amb ell per prendre un cafè i parlar i veure si és algú amb qui t’hi sents còmode.

- Com els nuvis poden sortir més naturals a les fotografies?
- Al començament, els nuvis sempre se senten una mica tímids davant de la càmera, però quan passen uns minuts ja es comencen a relaxar. També hi ha maneres de capturar fotos naturals perquè la parella no senti que ha d’estar posant tota l’estona. Alguns cops després de la cerimònia quan faig fotos amb els nuvis a soles els hi dic “Au, ja esteu casats!”. Es posen a riure i voilà! Fotos felices i naturals! :)

 
Òbviament no podia posar totes les fotografies que té a la pàgina web, així que us recomano que hi entreu i hi feu un tomb. També podeu trobar-la al Twitter. Estic convençuda que aquest no serà l’últim cop que us parlo d’aquesta fotògrafa...

Què us ha semblat l’estil d’aquesta fotògrafa? Us agraden els seus treballs?


El post de hoy me hace especial ilusión escribirlo. Hace unos días empezó a seguirme en Twitter una fotógrafa. Por curiosidad, entré en su página web y me enamoré de sus trabajos. No cumplía ninguno de los requisitos que en un principio me marqué para el blog (lo de hablaros de gente de la provincia de Tarragona), pero no pude evitar escribirle y fue entonces cuando descubrí que Jessica Cuadra es una fotógrafa encantadora y muy simpática, nacida en Orange County, al sur de California, que está afincada en Bacelona donde vive con su marido, Tyler.

Mejor que me deje de parrafadas y la conozcáis vosotros mismos a través de la entrevista que le he hecho y de algunas de sus fotos.

- ¿Cómo empezaste en el mundo de la fotografía?
- Siempre me ha encantado hacer fotos. Hice algunas clases cuando era joven, pero cuando cumplí 18 años mi padre me compró mi primera Canon. Fue antes de las cámaras digitales y me gustaba mucho experimentado con los diferentes tipos de película, sobre todo el blanco y negro. Fui a clases para aprender a revelar mis propias fotos y fue entonces cuando me di cuenta que no era un simple hobby. Soñaba en ser fotógrafa del National Geographic!

- ¿Cómo te introduces en la fotografía de bodas?
- Mi primera boda fue la de una prima de mi padre. Tenían su propio fotógrafo, pero me dieron la oportunidad de hacer también algunas fotos para ir practicando. Después se casó la hermana de una amiga y me contrató. ¡Eso fue hace más de 10 años! Entonces fui haciendo bodas y más bodas. Colaboraba con una wedding planner.

- ¿Por qué decides seguir en el sector?
- ¡Me encanta trabajar con parejas alegres! Las bodas son una gran fiesta donde familiares y amigos celebran el amor de una pareja y ¿a quién no le gustaría forma parte de esto? :) Lo que también me gusta mucho es que durante una boda debes usar muchos estilos diferentes (retratos, fotoperiodismo...) y también tienes que ser un poco técnico, es decir, saber qué ópticas necesitas en cada momento para adaptarte a todas las situaciones.

- ¿Dónde trabajas?
- Ahora estoy en Barcelona de forma permanente, pero cuando voy a visitar California, este verano me pasaré dos meses, haré unos cuantos trabajos allí.

- ¿Cuál es tu estilo fotográfico?
- Fotoperiodismo con un toque vintage. Prefiero capturar momentos durante la boda que estar dirigiendo a la pareja y los invitados, aunque hay algunos momentos que lo tengo que hacer, pero son muy pocos. Cuando estoy a solas con la pareja tras la ceremonia les digo que se sienten juntos, que caminen cogidos de la mano, que sean ellos mismos, que hablen de la boda... Mi objetivo es que las fotos sean más naturales.

- ¿De dónde sacas ideas para hacer las fotos de las bodas?
- ¡De muchos lugares! Siempre estoy mirando blogs de bodas o blogs de estilo. Me gusta mucho Style Me Pretty. Paso mucho tiempo (quizás demasiado) recolectando ideas a Pinterest, pero también leo revistas o miro anuncios de perfumes!

- ¿Algún consejo para una pareja de novios a la hora de escoger fotógrafo?
- Es muy importante ver una boda "completa" y no sólo las imágenes "preferidas" que se pueden encontrar en la página web. También es importante comunicar el estilo que quieres y encontrar a la persona que lo haga, no sólo encontrar a alguien que te dice que lo puede hacer o que puede cambiar el estilo para complacerte. Es básico que te lleves bien con el fotógrafo, así que es buena idea quedar antes con él para tomar un café y hablar y ver si es alguien con quien te sientes cómodo.

- ¿Como pueden los novios salir más naturales en las fotografías?
- Al principio, los novios siempre se sienten un poco tímidos ante la cámara, pero cuando pasan unos minutos ya se empiezan a relajar. También hay maneras de capturar fotos naturales para que la pareja no sienta que debe estar posando todo el rato. Algunas veces después de la ceremonia cuando hago fotos con los novios a solas les digo "Ale, ya estáis casados". Se ponen a reír y voilá! ¡Fotos felices y naturales! :)

Obviamente no podía poner todas las fotografías que Jessica Quadra tiene en la página web, así que os recomiendo que entréis y os déis una vuelta. También podéis encontrarla en Twitter. Estoy convencida que esta no será la última vez que os hablo de esta fotógrafa… 

¿Qué os ha parecido el estilo de esta fotógrafa? ¿Os gustan sus trabajos?

5 comentaris:

  1. Muchísimas gracias, Laia! Te lo agradezco mucho. Un abrazo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ya sabes que estoy a tu disposición! Un abrazo!

      Elimina
    2. Enhorabuena Jessica por tus fotos. Me parecen geniales. Tengo ganas de ver otras fotos tuyas. Seguro que son espectaculares.
      Besos.
      Mrs. Shoes

      Elimina
  2. qué geniales!!menuda periodista estás hecha!!entrevistando fotógrafos!!la verdad es que están geniales las fotos que hace!!
    un beso!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lo de las entrevistas es "deformación" profesional! :) Para algo me tienen que haber servido los años de facultat y trabajar cada día un montón de horas en un periódico, no? ;) Gracias por pasarte!

      Elimina